[O2] skoda octavia tour 2 porównanie i kilka pytań

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • robert18
    Classic
    • 2012
    • 2

    [O2] skoda octavia tour 2 porównanie i kilka pytań

    A co powiecie na AS-7609


    AS-7608 jest już w V5.0


    Co sądzicie?
    Warto inwestować?
    (Pytanie zwłaszcza do uzytkowników.)

    Zna ktos tego sprzedającego?
  • paweł72
    Classic
    • 2011
    • 2

    #2
    [O2] skoda octavia tour 2 porównanie i kilka pytań

    Witam wszystkich serdecznie Mam na imię Paweł. Zdecydowałem się na zakup Skody Octavii Tour 1.6 z gazem. Do tej pory mam Fiata Sienę 1.6 16v 101km ( 99r. 2005r- założona instalacja gazowa, nie sekwencyjna) W związku z tym mam pytanie czy w nowym samochodzie osiągi czyli dynamika będzie taka sama czy jednak odczuję różnicę na minus
    (siena jest 150 kg lżejsza ale ma już 12 lat i nie sekwencyjną instalację gazową)

    Mam pytanie również bardziej ogólne bo w sprawach motoryzacji jestem jednak zupełnym laikiem. Jak to jest że wiele różnych modeli samochodów 90 konnych diesli w danych technicznych przyspieszenie do setki ma ok 14 sek i są one uważane przez ludzi za samochody dynamiczne, a tour ma 12,3 i moc jego jest często opisywana jako ledwo ledwo. Czy to są jakieś różne pomiary.

    Czy jeśli zapłaciłem zaliczkę za samochód to klamka zapadła czy jednak mogę się wycofać nie tracąc jej Tak wynikałoby z treści jednego z tematów ale chciałbym aby mi to ktoś potwierdził.

    Wybrałem się do salonu Skody z myślą o 90 konnym dieslu Fabii kombi. Stanęło na Tourze. Czy dobra zmiana decyzji waszym zdaniem?

    Komentarz

    • leff
      Elegance
      • 2004
      • 862

      #3
      jesli chodzi o zaliczke to przeczytaj sobie dokument od dealera ..... moga Ci ja przetrzymac do momenu sprzedazy zamowionego samochodu ale chyba nie dluzej niz pol roku

      czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

      Komentarz

      • loyd
        RS
        • 2010
        • 2342

        #4
        Zamieszczone przez paweł72
        Jak to jest że wiele różnych modeli samochodów 90 konnych diesli w danych technicznych przyspieszenie do setki ma ok 14 sek i są one uważane przez ludzi za samochody dynamiczne, a tour ma 12,3 i moc jego jest często opisywana jako ledwo ledwo
        Bo w dislach masz takie kopnięcie w przedziale obrotów od 2 - 3,5 krpm. A potem disel to już raczej padaka.

        W benzynie moc jest rozwijana w szerszym zakresie obrotów i nie czuć takiego kopa jak w tdi a jednak benzyna jedzie lepiej.

        Poczyt na forum opinie ludzi z silnikami 1.8 tsi. Im też się wydaje, że to nie jedzie ....

        Komentarz

        • Wojtas_Poznań
          RS
          • 2010
          • 2822

          #5
          Zamieszczone przez paweł72
          Mam pytanie również bardziej ogólne bo w sprawach motoryzacji jestem jednak zupełnym laikiem. Jak to jest że wiele różnych modeli samochodów 90 konnych diesli w danych technicznych przyspieszenie do setki ma ok 14 sek i są one uważane przez ludzi za samochody dynamiczne, a tour ma 12,3 i moc jego jest często opisywana jako ledwo ledwo. Czy to są jakieś różne pomiary
          sam piszesz: "uważane przez ludzi odp jest prosta: każdy jest inny, każdy ma swoje własne odczucia czy jak to tam sobie nazwiesz przy okazji takich tematów/pytań dostaniesz inne odpowiedzi.... bo zależy w jakim aucie masz te 90 kucy.... możesz mieć w ciężkiej octavii jak również w np. lżejszej fabii druga sprawa, to jak ktoś się przesiada z auta które miało np tylko 60KM do 90KM to dla niego odczucia będą inne niż dla kogoś kto zrobił przesiadkę w drugą stronę

          Zamieszczone przez paweł72
          Czy jeśli zapłaciłem zaliczkę za samochód to klamka zapadła czy jednak mogę się wycofać nie tracąc jej Tak wynikałoby z treści jednego z tematów ale chciałbym aby mi to ktoś potwierdził
          najlepiej byłoby zapytać tam gdzie wpłacałeś tą zaliczkę.... albo przeczytać na jakiejś umowie wstępnej :idea:

          Zamieszczone przez paweł72
          Wybrałem się do salonu Skody z myślą o 90 konnym dieslu Fabii kombi. Stanęło na Tourze. Czy dobra zmiana decyzji waszym zdaniem?
          Chłopie.... bez urazy.... masz 38 lat nie znasz swoich gustów, potrzeb, budżetu że zadajesz takie pytania ?!! :shock:
          a tak zaraz powstanie kolejny niepotrzebny "spór" na forum

          co do kwestii gazowych i porównywanie starego auta z nowym się nie wypowiadam, bo nie mam należytej wiedzy
          SPOT Poznań:
          .....
          ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


          Error 503 Wojtas Unavailable :P

          Komentarz

          • Agamek12
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 9943
            • Ford

            #6
            Re: skoda octavia tour 2 porównanie i kilka pytań

            Zamieszczone przez paweł72
            Wybrałem się do salonu Skody z myślą o 90 konnym dieslu Fabii kombi. Stanęło na Tourze. Czy dobra zmiana decyzji waszym zdaniem?
            Dla mnie Tour z LPG jest lepszym wyborem niż Fabia TDI. Tour jest autem dużo większym, lepiej prowadzacym się, silnik i cały układ napędowy jest dużo prostszy (mniej awaryjny). No i pewnie też może być nieco tańszy.
            Ale Fabia TDI będzie miała większy zasięg na jednym tankowaniu (są tacy, którzy lubią bez przerw pokonać kilkaset kilometrów), również wyprzedzanie w trasie (z uwagi na większy moment obrotowy) będzie dynamiczniejsze i bezpieczniejsze.

            W każdym razie ja wolałbym (przy porównywalnej cenie) Toura...
            Adam... Używam:
            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
            Passek: B6 175KM/366Nm

            Komentarz

            • romman
              Ambiente
              • 2009
              • 201

              #7
              krótko - biorąc pod uwagę poprzednie auto - będziesz bardzo zadowolony. Auto nie będzie ani zostawać w tyle na światłach, ani też nie będzie mieć kompleksów na autostradzie. Sam mam Tura, ale pierwszą generację (dwulatka). Gdybym wiedział to co wiem teraz, to poczekałbym na Tura 2, no ale cóż... cieszę się tym co mam, bo auto dobrze mi służy i podobają mi się niemieckie rozwiązania :lol:

              Z pewnością porównując z Fabią, nawet dieslem, jest to znaczny przeskok na plus dla Tura. Większe auto = większa wygoda + bezpieczeństwo + wszechstronność.

              A co do diesel vs benzyna - diesel ma pewnien zakres obrotów, który daje kopa i to się niektórym podoba i daje uczucie dobrego przyśpieszenia. Rzeczywistość trochę to weryfikuje. Najbardziej wkurza to, że tej mocy czasem brakuje na dole, kiedy jest najbardziej potrzebna (ostre ruszanie, żeby 'wskoczyć' na skrzyżowaniu etc.). TDI pod tym wzgęden nie jest jeszcze złe, ale są silniki, że ręce opadają.

              Ten 1.6 to nie jest jakiś high-tech, ale daje radę, ładnie zbiera się od samego dołu. Poza tym, do gazu trudno o lepszy silnik.

              Gratuluję wyboru!

              Komentarz

              • Tomasz_WS
                Ambiente
                • 2008
                • 170

                #8
                Re: skoda octavia tour 2 porównanie i kilka pytań

                Zamieszczone przez paweł72
                Wybrałem się do salonu Skody z myślą o 90 konnym dieslu Fabii kombi. Stanęło na Tourze. Czy dobra zmiana decyzji waszym zdaniem?
                Jestem przed podobnym dylematem - a lekarstwem jest Ford Focus II 1.6 tdci - z w/w trójki moim zdaniem najlepszy wybór. Rozwód ze Skodą na kolejne 3 lata
                Focus II FL 1.6tdci

                Komentarz

                • Gugurugu
                  Drive
                  • 2011
                  • 44

                  #9
                  Zamieszczone przez Tomasz_WS
                  Jestem przed podobnym dylematem - a lekarstwem jest Ford Focus II 1.6 tdci
                  ...a jakie teraz mają ceny na wyprzedaży rocznika Focus Gold X 1.6 tdci za 61 tys a łatwiej jest wymienić czego ten gold x nie ma niż co ma ....a jak ktoś chce trochę skromniej to za 55 tys tez juz kupi 1.6 tdci

                  Komentarz

                  • dziadekk
                    Rider
                    • 2011
                    • 355
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Trudno o obiektywną radę, też miałem dylemat pomiędzy Astrą, Fokusem i Kią - wygrała OTII 1,6 LPG, sam nie wiem czy to dobry wybór, co ja piszę, oczywiście, że najlepszy
                    Co do mocy, to największy telewizor po miesiącu jest za mały i to samo z mocą, masz 200KM,przydałobysię 280KM po roku-życie.

                    Komentarz

                    • beaviso
                      Elegance
                      • 2010
                      • 767
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Gugurugu
                      Zamieszczone przez Tomasz_WS
                      Jestem przed podobnym dylematem - a lekarstwem jest Ford Focus II 1.6 tdci
                      ...a jakie teraz mają ceny na wyprzedaży rocznika Focus Gold X 1.6 tdci za 61 tys a łatwiej jest wymienić czego ten gold x nie ma niż co ma ....a jak ktoś chce trochę skromniej to za 55 tys tez juz kupi 1.6 tdci
                      Wielu rzeczy nie ma, ale za to pewnie ma DPF... :lol:

                      M.
                      666 4U

                      Komentarz

                      • Gugurugu
                        Drive
                        • 2011
                        • 44

                        #12
                        Zamieszczone przez beaviso
                        Wielu rzeczy nie ma, ale za to pewnie ma DPF... :lol:
                        Jak każdy aktualnie produkowany diesel

                        Komentarz

                        • marlej108
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 4976
                          • Octavia III (5E3)
                          • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                          #13
                          czy naprawde musza byc az 3 aktywne watki o Tourze???
                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                          Spalanie - Motostat.pl

                          Komentarz

                          • paweł72
                            Classic
                            • 2011
                            • 2

                            #14
                            Dziękuje wszystkim za pomoc i napisanie swoich opinii.
                            Bylem na kolejnej jeździe próbnej i wiem na pewno, wybieram Toura
                            W połowie kwietnia odbieram samochód.
                            Temat uważam za zamknięty choć jak ktoś by coś jeszcze napisał chętnie przeczytam.

                            Pozdrawiam wszystkich.

                            Komentarz

                            • martinoam
                              Classic
                              • 2011
                              • 19

                              #15
                              czyżby już przyspieszyli tak produkcję ? ja już czekam 3 mce na toura. Ale już dzień odbioru bliski )

                              Komentarz

                              • misiul
                                Rider
                                • 2011
                                • 521

                                #16
                                Zamieszczone przez martinoam
                                czyżby już przyspieszyli tak produkcję ? ja już czekam 3 mce na toura. Ale już dzień odbioru bliski )
                                Mam info sprzed kilku dni, że teraz jest taka górka w zamówieniach, że do kwietnia to się pewnie będzie czekać na info na który tydzień zaplanowana produkcja.

                                Jeżdziłem Turem II testowo (obciążenie 4 osoby) i do tego Focusem 1.6 100 KM, kilka tras. W ogóle nie ma co porównywać. Focus jest bardzo głośny i bardzo słaby. Żeby w ogóle coś wyprzedzić to musi być 4,5 rpm, co w połączeniu z głośnością tego samochodu, powoduje że po trasie głowa pęka.

                                Tour jest od 47 tys, a Focus od 58 tys. w zakupie/

                                PS. W marcowym "auto-moto" jest piękny test Toura w porównaniu z konkurentami: Focus, Astra, Ceed.

                                Komentarz

                                • marektbg
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 861

                                  #17
                                  Ja jeździłem jakiś czas temu służbowym Focusem 1.6 100KM 2007r. - muszę przyznać, że nie jest to demon prędkości, jak Focus miał awarię, a zdarzało mu się raz na 2-3 miesiące to dostawałem z serwisu Fusiona 1.4.
                                  Porównując jednego i drugiego Forda do mojej Octy z marnymi 80KM, Skoda jest bardziej dynamiczna - tzn. jeśli przy tym silniku można mówić o dynamice :P

                                  Komentarz

                                  • t271828
                                    Elegance
                                    • 2008
                                    • 928

                                    #18
                                    Zamieszczone przez marektbg
                                    Ja jeździłem jakiś czas temu służbowym Focusem 1.6 100KM 2007r. - muszę przyznać, że nie jest to demon prędkości, jak Focus miał awarię, a zdarzało mu się raz na 2-3 miesiące to dostawałem z serwisu Fusiona 1.4.
                                    Porównując jednego i drugiego Forda do mojej Octy z marnymi 80KM, Skoda jest bardziej dynamiczna - tzn. jeśli przy tym silniku można mówić o dynamice :P
                                    100-konny focus jest bardziej dynamiczny do 80-konnej Octy, Ty mozesz mowic co najwyzej o wrazeniu, ale wrazenia sa niestotne, gdy przychodzi do wyprzedzania.

                                    Komentarz

                                    • totosty
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 2

                                      #19
                                      Witam
                                      Skode Tour II odebrałem 14 lutego 2011 jest to rocznik 2010, mam juz przejechane okolo 900 km.
                                      1) Silnik 1.6 MPI zagazowany Landi Renzo (instalacja w serwisie Skody) - jak na razie działa bez zarzutu
                                      plusy: Silnik OK, przyspieszenie w normie, przyzwoicie się zbiera ładnie wchodzi na obroty, nie trzeba deptać do spodu, ładnie się zbiera na kazdym biegu, miedzy gazem a benzyną nie odczułem różnicy, gaz tankuje na Orlenie.
                                      Na co dzień śmigam Scorpio 90r. 2.0 EFI (120) (176/2500) na gazie powiem ze prawie identyczne przyspieszenie no moze scorupa bardziej reaguje na gaz. Do bagażnika nie ma zastrzeżeń rewalacja.
                                      Spalanie 8,5 gazu na 100 km (trasa Piotrków - Warszawa-Piotrków) 271 km - 23 lit gazu

                                      wady: silnik słychać przy 120km (trochę głośny), zawieszenie twarde, czuć każdą dziurę
                                      regulacja lusterek porażka, trochę słaba widoczność (szerokie belki).

                                      Na razie jestem zadowolony z samochodu. Szukałem samochodu do 50 tys. i wybrałem Toura II, a miałem okazję się przejechać Fiat Bravo 1.4/120KM, Lancerem 1,8 (140KM), I30 (1.4 ) 109 KM (w moim odczuciu chyba z 90 KM), NIssan Note (1,4) 88 KM.

                                      Najbradziej odpowiadął mi fiat bravo ale cena okolo 60 tys minus mały kufer, ale silnik i wykonczenie wewnatrz rewelacja, ale padło na Toura II.

                                      Komentarz

                                      • misiul
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 521

                                        #20
                                        Zamieszczone przez totosty

                                        wady: silnik słychać przy 120km (trochę głośny), zawieszenie twarde, czuć każdą dziurę
                                        regulacja lusterek porażka, trochę słaba widoczność (szerokie belki).

                                        .
                                        No właśnie podobnie odczułem na testach, choć w auto-moto piszą, że cichy - przy 130 km/h ma 65 dB

                                        Komentarz

                                        • t271828
                                          Elegance
                                          • 2008
                                          • 928

                                          #21
                                          Zamieszczone przez totosty
                                          I30 (1.4 ) 109 KM (w moim odczuciu chyba z 90 KM)
                                          Bo pewnie w zakresie obrotow, ktorego uzywales byl slabszy niz reszta. Ten silnik trzeba wysoko krecic - tylko ze wtedy katalogowe spalanie mozna miedzy bajki wlozyc.

                                          Komentarz

                                          • totosty
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 2

                                            #22
                                            [quote="t271828"]
                                            Zamieszczone przez totosty
                                            I30 (1.4 ) 109 KM (w moim odczuciu chyba z 90 KM)

                                            I30 gdzieś mi nie odpowiadała moze ten silnik, nie jechałem 1,6 podobno trochę lepszy. Octavia lepiej mi pasował (większa, dynmika silnika lepsza, lepiej trzymała się drogi)
                                            U mnie zmiana biegu odbywa się przy 3000 , 3500 i samochod ma się zbierać a nie stękać :-)


                                            Ale za tą kasę nie znalazłbym nowego rodzinnego samochodu, z klimą, 4 poduchami, centralny zamek, lakier metali, radio blues + 8 głośników, halogeny przeciwm, opony zimowe, gaz, szyby elektryczne, itd.

                                            Także aby smigał przez następne 6-8 lat tak jak Ford Scorpio :-)

                                            Komentarz

                                            • marektbg
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 861

                                              #23
                                              Zamieszczone przez totosty
                                              I30 (1.4 ) 109 KM (w moim odczuciu chyba z 90 KM)
                                              Ja też mam takie wrażenia. Jeździłem Vengą 1.4 - bardzo silnik przymulony, w Ceedzie 1.4 też było lipnie, z 1.6 jeździłem właście i30 i Soulem - już pozytywniej ale też bez szaleństw jak ktoś nie chce kręcić silnika do ekstremalnych obrotów.

                                              Zamieszczone przez totosty
                                              Najbradziej odpowiadął mi fiat bravo
                                              Na mnie Bravo też zrobił bardzo duże wrażenie - byliśmy na jeździe z kumplem, który ujeżdża Golfa VI 1.4TSI i stwierdził, że jakby wiedział, że Bravo (też 1.4 bodajże 140KM) mimo tego, że jest na F tak dobrze jeździ i wygląda to teraz wybrałby go zamiast VW, który zamiast być bezawaryjny ma swoje fochy i lubi odwiedzać serwis.

                                              Komentarz

                                              • pandzik
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2254
                                                • Seat

                                                #24
                                                Zamieszczone przez marektbg
                                                Na mnie Bravo też zrobił bardzo duże wrażenie - byliśmy na jeździe z kumplem, który ujeżdża Golfa VI 1.4TSI i stwierdził, że jakby wiedział, że Bravo (też 1.4 bodajże 140KM) mimo tego, że jest na F tak dobrze jeździ i wygląda to teraz wybrałby go zamiast VW, który zamiast być bezawaryjny ma swoje fochy i lubi odwiedzać serwis.
                                                Bravo niestety jest ciasne i z przodu i z tyłu. W porównaniu z O2.. nie ma porównania.
                                                Stylistycznie Fiat jest doskonały.

                                                Komentarz

                                                • astw
                                                  Ambiente
                                                  • 2011
                                                  • 107

                                                  #25
                                                  Dygresja:

                                                  "jak Focus miał awarię, a zdarzało mu się raz na 2-3 miesiące" - można spytać jaki łączny przebieg miało auto i ile pokonywałeś w ciągu tych 2-3 miesięcy?
                                                  Tak bardzo się psuje?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...